Zaterdag 15 november 2014

15 november 2014 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Ik zou deze dag in één zin samen kunnen vatten; het was een shop-till-you-drop dag! Maar de trouwe lezer van mijn reisverhalen zal toch wel iets meer verwachten dan dit.

We hadden al gepland dat we deze dag naar “The Florida Mall” (de grootste shopping mall in Florida0 zouden gaan om onze garderobe eens uitgebreid onder handen te nemen. Nadat we allebei dit afgelopen jaar heel wat (overtollige) kilo’s zijn kwijtgeraakt was dat hard nodig. OK, oversized mag maar wij overdreven daar de laatste tijd toch wel erg mee.

Om 10 uur gingen de winkels open en stonden wij ook al paraat. Ik had een soort van Megastores complex verwacht, maar in Amerika wordt heel anders over het begrip “mega” gedacht; dit was gewoon een stad op zichzelf!

Eerst naar Macy’s, een warenhuis waar vooral ik erg goed slaag. Na een aarzelend begin kwam de beer los en uiteindelijk zijn we daar maar liefst 4 uur bezig geweest. De 5 tassen waarmee we Macy’s uiteindelijk weer verlieten waren alleen maar gevuld met kleren voor mij :).

Even een blik geworpen op de food court. Een verbijsterend aantal voedselketens bieden daar hun (over het algemeen ongezonde) waren aan en een even verbijsterend aantal mensen maken daar gretig gebruik van. Wij hielden het bij een verfrissing van Starbucks, waarna we weer snel op pad gingen.

Eerst een tussenstop bij de M & M’s store, een fenomeen dat je alleen in Amerika kunt aantreffen. Enorme buizen aan het plafond gevuld met de kleurrijke snoepjes, en een enorm aantal verticale buizen  waar de klanten een grote zak konden vullen met hun favoriete kleurtjes. Een aardige attractie waren de kleine fruitautomaatjes waar je naar hartenlust aan mocht trekken, als je 3 dezelfde M & M’s had zou er eentje uit moeten rollen. Er is een ware gokverslaafde aan me verloren gegaan,  maar uiteindelijk kreeg ik 3 dezelfde. Echter geen M & M om lekker op te peuzelen, het apparaat was leeg! Ik  heb nu begrip voor kinderen die krijsend de winkel uit moeten worden gesleurd omdat hun verwachtingen niet worden waargemaakt.

Gelukkig voor Cees verliet ik heel beschaafd de winkel en we vertrokken naar de volgende mall, de Premium Outlet mall. Daar waren de warenhuizen niet per keten, maar per merk gesorteerd.  Het was de bedoeling dat we  voor Cees zouden gaan kijken. De eerste stop was bij de Levi’s store, en geloof het of niet, maar ook daar ging ik weer los! Ik had mezelf ongeveer een kwart eeuw geleden beloofd bij het bereiken van een bepaald gewicht (nee, ik zeg niet welk) een echte Levi’s broek te kopen. En nu was het dan eindelijk zover. Omdat ik er zolang op heb moeten wachten kocht ik er maar meteen 2 :)!

Voor Cees vonden we echter ook nog body warmer ter vervanging van het exemplaar dat al jarenlang volkomen versleten in de kast hangt, door hem niet meer gedragen mag worden van mij en door mij niet weggegooid mag worden van hem. Op naar de Nike winkel voor een paar sportschoenen. Insiders weten inmiddels wel dat kleren en schoenen kopen een serieuze aangelegenheid is voor Cees dat niet onderschat moet worden. Toen we daar dan in geslaagd waren was het al laat in de avond en waren we toch wel “winkelmoe”. Tijd om ermee te stoppen en te gaan eten.

’s-Avonds heerlijk gegeten bij “Sweet Tomatoes”, een buffet restaurant met voornamelijk vegetarische gerechten die van begin af aan zelf zijn bereid van “eerlijke” ingrediënten.  Voor herhaling vatbaar.

1. ROMA:
    17 november 2014
    Al die kleurtjes....wat zullen die een hoop E-nummers bevatten. Maar goed, flink geshopt en dus maar goed het tegoed op je GoldCard in de gaten houden. Maar dat zal jullie wel lukken. Mooie foto's. Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur....