Zondag 2 oktober 2016

2 oktober 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Zondag in Cape Town, dan kan het de 2e grote stad van Zuid Afrika zijn maar er zijn maar een paar plaatsen waar de actie is. Maar die zijn dan ook wel heel erg leuk en gezellig!

Het weer hier is net zo onberekenbaar als in Nederland. In het Kruger Park was het bijna 40°, de  2 regendagen die we hebben gehad kwam de thermometer niet boven de 15° uit en gisteren was het, zoals al een paar dagen het geval is, rond de 20°. Maar vandaag zou het kwik oplopen tot bijna 30°! Warm dus.

Vroege vogels als we zijn liepen we door een bijna verlaten stad naar de Company Gardens, in de 17e eeuw aangelegd door de trots van onze natie, de VOC. Een tuin waar het niet alleen heerlijk toeven is maar, ook nu nog, groenten, kruiden en fruit worden verbouwd. Dat laatste nu waarschijnlijk alleen nog maar in een hoeveelheid ter demonstratie.

De meeste musea zijn dicht op zondag maar de National Gallery, die naast de Gardens ligt, is wel open dus daar wipten we ook even binnen. Geen groot museum, maar wel interessant.

En toen werd het tijd voor één van de drukst bezochte attracties van Kaapstad, het Waterfront. Met 23 miljoen bezoekers per jaar kom je er niet onderuit om daar geweest te zijn. Het was inderdaad een hele drukke en gezellige bedoening daar. Havens voor de kleinere schepen, scheepswerf, een enorm grote en mooie Shopping Mall, boardwalk, foodmarket, een museum en een heleboel gezellige terrassen.

Urenlang daar rondgeslenterd en aan het eind een biertje (lekker) en een fishplatter for two (viel tegen) aan het water. Morgen weer 30°!

1. Marianne Abcouwer:
    3 oktober 2016
    Weer leuk om te lezen Lia, wat hebben jullie een prachtige vakantie!
    Heel veel plezier :-)