Vrijdag 14 november 2014

14 november 2014 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Na een dag van toch nog behoorlijk wat stress met inpakken en nog snel even wat dingen regelen reden we gisteravond naar het Ibis Budget hotel bij Schiphol. Bij grote broer Ibis (geen budget J) verorberde ik een “Boeing Burger” (zie Face Book) terwijl Cees zich met een varkenshaas vermaakte. De fles wijn erbij maakte het natuurlijk helemaal af. Vroeg gaan slapen  want om 5 uur zou de wekker weer afgaan. Braaf stonden we zoals bevolen om 06.30 uur op Schiphol. Was niet nodig geweest. Arke Fly had de vlucht overgedragen aan Belgisch zusje JetairFly en in België zijn ze kennelijk vergeten naar de wintertijd over te schakelen! Pas om 10.30 uur stegen we op. Ondertussen kwamen we er achter dat het hangslotje waarmee ik altijd mijn rugtasje vergrendel door een onbesuisde actie bij de security van zijn code was afgeraakt en niet meer open wilde. Erg vervelend, want ik had er inmiddels wel mijn tasje weer mee afgesloten! De meest belangrijke dingen hadden we gelukkig in onze zakken maar dit betekende wel dat we gedurende de vlucht van ruim 10 uur niet konden lezen.

Op het moment dat ik dit schrijf zijn we al een uur in de lucht. Ik probeer meteen maar stoer te wennen aan de tijd in Florida dus mijn horloge geeft aan dat het half 6 in de ochtend is; ik ben dus nog maar een half uurtje uit bed. Het eerste uur verliep zo turbulent dat zelfs het cabinepersoneel de werkzaamheden staakte. We wachten nu gespannen op wat te eten, drinken en het entertainment pakket. Vooral dat laatste is hard nodig nu de toegang tot de leesboeken hermetisch afgesloten is. Wordt vervolgd.

Het is Cees gelukt mijn tas open te breken dus we konden gelukkig toch nog lezen.  De vlucht verliep verder heel rustig en het uur te laat vertrekken werd in de lucht ingehaald. Helaas werd dit na de landing weer teniet gedaan. De immigratiepapieren waren niet aan boord en we moesten allemaal blijven zitten totdat deze aan boord kwamen en uitgedeeld werden. Zonder ingevuld formulier mocht je het vliegtuig niet verlaten. Ondertussen waren alle motoren uit en dus ook de airco, erg comfortabel! Voordeel hiervan was dan weer wel  dat de bagage al klaar stond voor ons.

Nadat we de auto hadden opgehaald, een bijzonder comfortabele Toyota Camry, kon Cees zijn hart ophalen aan die heerlijk brede highways in Amerika en om ca. 16.30 uur kwamen we bij de Fairfield Inn in Orlando. Ik was even vergeten hoe groots het allemaal wordt aangepakt in Amerika en was dan ook aangenaam verrast door onze suite met grote zit-werkkamer (werken?!) met keukenblok en aangrenzend de slaapkamer met een enorm king-size bed.

Snel alles uitpakken, naar Miller’s Ale House aan de overkant en daarna naar Chili’s, om daar een heerlijke fajita naar binnen te schuiven. Ondertussen was het hier 21.00 uur, maar mijn lichaam zat nog in een andere tijdzone en gaf 03.00 uur de volgende dag aan. Ik was al 22 uur op en zo gebeurde het dan ook dat ik midden in het restaurant boven mijn glas wijn in slaap viel. Tijd om het bed uit te proberen.

1. Evelien:
    15 november 2014
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    haha natuurlijk beginnen met een eetfoto!!!, maar je mag wel wat hebben, je bent echt mager geworden zusje. xxxx
  2. Evelien:
    15 november 2014
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
  3. Hans:
    15 november 2014
    Ik mis helaas de restaurant-slaapfoto (was Cees ook niet meer zo alert?). Het verslag staat, als vanouds, gelukkig weer vol met onvoorziene zaken. Ga zo door!
    Veel plezier.