Maandag 26 september 2016

26 september 2016 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Omdat we gisteren al een groot deel van het park hadden doorkruist mocht ik weer een heel klein beetje uitslapen; pas om 7 uur liep de wekker af. Ontbijten deden we lekker op de veranda van onze hut; we hadden de inkopen daarvoor de dag ervoor in de kampwinkel gedaan. Alleen de kaas, die volgens ons echte Gouda kaas was, viel erg tegen. Het leek wel stopverf! Toen we de verpakking beter bekeken bleek het dus wel even iets anders te zijn dan onze nationale trots: Gouda flavoured full cream processed cheese. Geen aanbeveling waard.

Nog een laatste rondje door het park gemaakt. Het bleek een succesvol rondje te zijn; zebra’s, struisvogels (waarvan Cees lange tijd heeft volgehouden dat ze uit Australië waren geïmporteerd maar die toch echt Afrikaanse loopvogels blijken te zijn), een jakhals (die Cees nu eindelijk wel kon fotograferen), maar liefst 3 kuddes olifanten met baby’s en ook nog een onverwacht soort hier, de schildpad.

Na nog een kopje koffie in het restaurant gingen we op weg naar het volgende overnachtingsadres, in Plettenberg Bay dit keer. Maar niet zonder een leuke stop onderweg. Bij het plaatsje Storms River sloegen we af naar het Tsitsikamma National Park, waar bij de mond van de rivier Storm de Suspension Bridge deel uitmaakt van de Mouth Trail. Het is een hangbrug, of beter gezegd 3 hangbruggen achter elkaar, waarbij de over de riviermond loopt. Echt iets voor mensen met hoogtevrees, maar een ervaring die ik niet had willen missen.

Daarna moesten we nog even doorrijden naar Plettenberg Bay om daar nog voor het donker te zijn. Ons hotel ligt aan strand en we hebben een schitterende kamer met ocean view, echt fantastisch! Als we het strandje bij het hotel oversteken komen we bij het dek van “The Lookout”,  waar we ’s avonds eerst van een biertje en daarna van een heerlijke seafood platter (weer een sharing is caring gerecht) hebben genoten.